S cieľom uľahčiť používateľom používať naše webové stránky využívame cookies. Nastavenie cookies .

História MOLESKINE

11.01.2024

História MOLESKINE

História Moleskine je príbehom kreativity a inovácie, ktorý sa začal v 19. storočí v Paríži, kde malé francúzske knihárne vyrábali ručne viazané poznámkové knižky. Tieto knižky boli obľúbené medzi umelcami a mysliteľmi ako Vincent Van Gogh, Pablo Picasso, Ernest Hemingway a Bruce Chatwin.

V roku 1986 však zomrel francúzsky výrobca týchto zápisníkov. Keď sa to dozvedel Bruce Chatwin, britský spisovateľ a vášnivý používateľ práve týchto zápisníkov, snažil sa nakúpiť čo najviac zostávajúcich zápisníkov pred svojou cestou do Austrálie. Bruce Chatwin sa taktiež zmienil o ich zániku výroby aj vo svojej knihe "The Songlines"

Na chvíľu sa zdalo, že to bude koniec MOLESKINE zápisníkov, no opak sa stal skutočnosťou. 

V polovici 90. rokov to zmenila Maria Sebregondi, ktorá pracovala pre malú taliansku dizajnérsku spoločnosť Modo & Modo. Bola to práve Maria Sebregondi a jej nápad znovu oživiť túto ikonickú značku. Firma Modo & Modo sa zameriavala na cestovateľskú literatúru a kultúru, a tak videla v Moleskine príležitosť osloviť novú generáciu cestovateľov a mysliteľov. 

Moleskine bola zaregistrovaná ako ochranná známka v roku 1996. V roku 1997 bola značka Moleskine úspešne znovuzrodená, keď Modo & Modo začala vyrábať zápisníky Moleskine. Tento krok predstavoval začiatok cesty značky Moleskine od skromného podniku až po globálny fenomén v oblasti kreativity a písania.

Najznámejší produkt Moleskine, vďaka ktorému sa preslávili bol jednoduchý čierny zápisník so zaoblenými rohmi, záložkou na stuhe, pružným držiakom na strany a rozšíriteľným zadným vreckom.

Už o rok neskôr sa produkcia zvýšila na 30 000 zápisníkov ročne a spoločnosť rozšírila svoj trh do celej Európy. V roku 2004 Moleskine vstúpilo na japonský trh a následne sa rozšírilo do Ázie. Tento rast pokračoval a v roku 2012 sa zápisníky Moleskine predávali v 22 000 obchodoch v 95 krajinách.

Spoločnosť Moleskine sa postupne stala viac ako len výrobcom zápisníkov a diárov. V roku 2012 spolupracovala s Evernote na vytvorení digitálne priateľského zápisníka a v roku 2016 uviedla na trh Smart Writing Set, ktorý umožňuje automatický prenos poznámok zo zápisníka do digitálnych zariadení. Navyše, Moleskine rozšírilo svoje portfólio o mobilné aplikácie, ako je plánovač Timepage a otvorilo Moleskine kaviarne v hlavných mestách po celom svete.

Produkty Moleskine sú navrhnuté v Taliansku a papier používaný v produktoch Moleskine je certifikovaný Forest Stewardship Council a je bezkyselinový. Všetky produkty sú od roku 2010 v súlade s kalifornským zákonom o bezpečnej pitnej vode a toxických látkach a sú bez PVC.

Značka Moleskine je podporovaná celosvetovými komunitami nadšencov, ktorí na svojich Moleskine stránkach píšu, kreslia, maľujú a zdieľajú svoje výtvory prostredníctvom blogov, sociálnych sietí či iných platforiem po celom svete. 

Moleskine nie je teda len obyčajná značka. Stojí za ňou bohatá história, vďaka ktorej je používanie Moleskine produktov naozaj jedinečný zážitok. 

S láskou,

Váš Moleskineshop.sk

   

MTkzMDB